Katjing till GIF Nike
På Sveriges nationaldag var det GIF Nike-dagen och premiär för Katjing i kiosken. NewSeed har sponsrat Lommas fotbollsförening GIF Nike med en iPad och fordral för att kunna använda Katjing. Det var i GIF Nikes kiosk som Magnus Lindgren först fick idén till att bygga appen som förenklar enkel försäljning i kiosk. Det kändes därmed bara rätt att nu sponsra föreningen för att få dem att använda appen som det var tänkt.
Katjing förenklar
Katjing förenklar försäljningen i kiosk på många sätt. Innan försäljning behöver man ställa in Swish-uppgifter och lägga in en varulista. Sedan fungerar den likt en kassa att man slår in det som säljs. Slutsumman presenteras för köparen tillsammans med en QR-kod till Swish med samtliga uppgifter inklusive summa. Det gör det mycket smidigt att ta betalt.
GIF Nike hade högt tryck under dagen och det blev ett eldprov för Katjing. Försäljningen flöt på bra och Katjing fungerade som tänkt. Både tjejerna i kiosken och köparna tyckte appen fungerade smidigt.
Vi på NewSeed hoppas att appen och iPaden ska bli välanvänd i GIF Nikes kiosk!
NewSeed förverkligar idéer
Det bästa vi vet på NewSeed är att hitta på nya smarta lösningar som gör livet enklare. Katjing löser flera problem för kioskförsäljning för föreningar. Förutom att summera och skapa QR-koder så går det även att få mycket bättre spårbarhet på vad som säljs. All försäljning går att registrera och sedan se i Google Sheets. Det går då att göra analyser över vad som säljs och när det säljs. Detta hjälper föreningar att bil effektivare i sin försäljning.
Appen är helt gratis och vi hoppas att den ska bidra till en bättre ekonomi för alla föreningar som använder den till sin kioskförsäljning!