Hur går en beställning av en hemsida till?
Vi lämnar alltid offert gratis! Detta betyder att steg 1 till 3 alltid är gratis. Tveka inte att kontakta oss om ni har några frågor.
Hur beställer man en tjänst av New Seed och hur levererar vi den? Det kan tyckas som en lätt fråga men här beskriver vi hur vi går tillväga för att överlämna en tjänst till en kund. Då vi erbjuder flera olika tjänster så benämner vi dem kort och gott ”tjänsten” nedan.
1. Beställning
Det hela börjar med att ni beställer tjänsten av New Seed.
2. Beställningen behandlas
Efter att vi mottagit er beställning kommer vi att skissa på ett grovt förslag med alternativ för er. Därefter kontaktas ni och vi kommer bestämma en tid då vi kan diskutera hur vi bäst går tillväga. Vi ger er information om de olika kostnaderna och valen ni har framför er.
3. Offert
Utifrån vårt samtal skapas en offert som oftast går att upphandla som helhet eller i delar. Detta är en helhetsoffert på allt som behövs för att ni ska skapa en hemsida, inga andra externa kostnader tillkommer som inte nämns i offerten!
4. Accept
Ni lämnas att begrunda offerten. I normala fall gäller en offert i 30 dagar, därefter kan den fortfarande i samförstånd accepteras men eventuella tidsangivelser för leverans med mera kan ej längre garanters. Väljer ni att fortsätta så börjar arbetet med er nya hemsida.
5. Tjänsten skapas
Vi beställer den domän som har valts, alterntivt om den redan finns ”pekar vi om” denna så att den går att använda i den nya tjänsten. Vi bereder utrymme för er på ett webhotell och installerar de tjänster och tillägg som ni har beställt. Eventuella specialskrivna lösningar behöver oftast testas tillsammans med er innan dessa sätts i drift gentemot externa kunder.
6. Tjänsten konfigureras
När tjänsten är igång så ser vi till att allt fungerar på ert nya webhotell, vi lägger upp användarkonto och e-postadresser efter önskemål och dokumenterar allt.
7. Leverans
Tjänsten är igång och är testad. Vi levererar ett dokument med startinformation till er. I detta dokument finner ni alla de adresser och användar/lösenordsuppgifter ni behöver för att använda tjänsten. Det inkluderas även en kort ”kom-igång”-guide med lite tips och idéer för hur ni ska använda tjänsten.
Det är allt! Det är arbetsgången vid leveransen av en tjänst till er. Har ni några frågor så tveka inte att kontakta oss!